רבי יהודה עדס: "למסור כח עולמי לידי מזכיר שכל שיחפוץ יעשה"?

    כבר בעבר פנה אחד מגדולי ראשי הישיבות ובדק אפשרות להקמת איגוד ראשי ישיבות בציבור הספרדי, כדי לסייע לעולם התורה, אך הגר"י עדס סירב ליטול חלק בארגון הנ"ל
    איתי גדסי 15 Comment on רבי יהודה עדס: "למסור כח עולמי לידי מזכיר שכל שיחפוץ יעשה"?

    ראש ישיבת קול יעקב הגאון הגדול הרב יהודה עדס במכתב מיוחד נגד הקמת איגוד הרבנים הספרדים • "גדולי הדור התנגדו מאוד להקמת גוף עולמי של רבנים. שיכול להיות נזק עצום לתורה הקדושה" • ומה אמר בעבר הרב עדס על הרעיון?

    צילום: יעקב כהן
    כבר בעבר פנה אחד מגדולי ראשי הישיבות ובדק אפשרות להקמת איגוד ראשי ישיבות בציבור הספרדי, כדי לסייע לעולם התורה, אך הגר"י עדס סירב ליטול חלק בארגון הנ"ל
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ישיבת קול יעקב הגאון הגדול הרב יהודה עדס פרסם השבוע מכתב חריף לבוגרי הישיבה, נגד הקמת איגוד הרבנים הספרדים. לדברי הרב עדס, גדולי ישראל התנגדו להקמת ארגון מעין זה.

    במכתבו כותב הרב עדס כי "בימים אלו עוסקים אנשים להקים ארגון עולמי של רבנים ספרדים. הנה גדולי הדור שעבר ושל דורנו ובראשם מרן הגרי"ז זצוק"ל התנגדו מאוד להקמת גוף עולמי של רבנים וגדולי תורה.

    הגר"י עדס מסביר על מהות הנזק הנמסר לידי מזכיר האיגוד "ובאמת, כל בר דעת מבין הנזק הגדול שיכול לצמוח מארגון עולמי, אשר הניסיון הראה דנמסר כח עולמי לידי מזכיר, וכל אשר יחפוץ יעשה".

    לכן, פונה הגר"י עדס לתלמידי הישיבה ובוגריה בארץ ובעולם "אחלה פניכם בכל לב, לא לתת יד לפעולה זו, ולא להיות ח"ו שותף לנזק עצום שיכול להיות לתורה הקדושה בהקמת ארגון זה".

    אחד מתלמידי הגר"י עדס אומר ל"קול חי" כי לישיבת קול יעקב והגר"י עדס תלמידים רבים בקהילות שונות ברחבי העולם, במקסיקו, ברזיל, ארגנטינה ועוד, אשר שאלו את דעתו בנוגע לארגון זה, ועל כן הביע את דעתו בכתב בנושא.

    885a2e87-3fa4-4667-8d06-113c145af55c

    "עיקר הבעיה היא שמאגדים רבנים רבים כל כך, וכולם יודעים שאין בידם זמן להתעסק בכל נושא, ואת הכל מנהל המזכיר או מנהל האיגוד, מבלי יכולת או רצון לשאול את דעתם של מאות הרבנים בכל עניין, ולכן יש בכך סכנה עצומה" אומר אחד ממקורבי הגר"י עדס.

    כזכור, בתחילת החודש הכריז ח"כ יואב בן צור על הקמת "איחוד הרבנים הספרדים העולמי", בכנס שהתפרס על פני שלושה ימים, במהלכו הגיעו מאות רבנים, דיינים ועוד. שאף זכו לברכת ראש הממשלה ונשיא המדינה, לצד הראשל"צ הגר"י יוסף ורבנים נוספים. למזכיר האיגוד מונה ר' צבי חקק שהיה משמשו של מרן.

    נציין כי כבר בעבר פנה אחד מגדולי ראשי הישיבות ובדק אפשרות להקמת איגוד ראשי ישיבות בציבור הספרדי, כדי לסייע לעולם התורה, אך הגר"י עדס סירב ליטול חלק בארגון הנ"ל.

    מאיגוד הרבנים הספרדים לא נמסרה תגובה, והיא תפורסם לכשתתקבל.



    15 תגובות

    מיין תגובות
    1. 15

      "זכו לברכת ראש הממשלה ונשיא המדינה לצד הראשל"צ ורבנים נוספים". זכו". ל"ברכת" "לצד רבנים" – לא פחות!!!
      מחריד!

    2. 14

      לא מבין חכם שלום יודע על החששות והסכים לארגון …. אז בבקשה עם כל הכבוד…

        1. באמת אין בדור עומד השקפה הטהורה כמרן ראש הישיבה רבינו שלום כהן

    3. 13

      אני הקטן, יכול להבין את דברי הרב שליט"א על ידי שאני מכיר ארגון של עדה מסויימת שגם שם יש ארגון רבנים והמזכיר שם עם הארץ והוא עושה כל מה שעולה על רוחו. והרבה פעמים מחליט החלטות שלא לרוח התורה. עד כאן
      מי אני שיצדיק את הרב אבל יש הוכחות בשטח.

    4. 12

      סלחו לי אני לא מזלזל (גם אם זה נשמע כך) עם כל הכבוד חכם שלום ברשות המועצת שמנהיגה אותנו וממשיכה את מורשתו של מרן החליטו ועודדו ונתנו את ברכת הדרך לאירגון אז למה יש ספק בכלל???? הרב עדס אף פעם לא צידד בדרכה של יהדות במזרח הוא תמיד היה עם האשכנזים , הם בוחרים באשכנזים השקפתם כאשכנזים הליכותם כמו אשכנזים למרות היותם ספרדים טהורים, אני לא מבין למה כל דבר שיהדות ספרד המעטירה ……..קמים עליה מתנגדים אנחנו הולכים ומונהגים לפי חכם שלום מלאך ה' צבקות..הקב"ה יתן לו שנים ארוכות טובות עד בא משיח צדקינו להנהיג אותנו, אמן ואמן!

      1. מה יהיה אתך? מי שעומד בראשות המועצת הלא הוא מרן פאר הדור והדרו הגאון רבי אריה מכלוף דרעי שליט"א!
        למשל, בעניין הוצאת תואר ראשון ושני (כך היום דורשים ברשת אל המעיין מהמורות) חכם שלום כהן שליט"א התנגד לזה במכתב גלוי! אם בכל זאת לא מתחשבים בזה משמע שאריה דרעי הוא הוא גדול הדור האמיתי, ואליו ננשמעים יען לרבי אריה דרעי יש כח דהתירא יותר מכל חכמי ספר שהיו לפניו ומכל רבני האגוד הרבנים. כך הנהגת אגוד הרבנים הספרדי העולמי.
        אשרינו שזכינו לגדול הדור כזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    5. 11

      בעזרת ה' יצליחו !

    6. 10

      מרן רבינו חכם שלום נתן את ברכתו על לנו לערער!

    7. 9

      מה פה בלבולי המוח. הרב אמר מה שהוא רוצה וצריך לומר מי יכול לחלוק עליו או לומר שרבנים אחרים אומרים אחרת כאילו מה שהרב עדס זה פחות ח"ו. נפלתם על הראש חולקים על רבנים ? מה בכלל אתם מתערבים במה שאמר הרב עדס.

    8. 8

      רבותי מה קורה איתכם??? הרב עדס שאני מאד מכבד אותו ואפילו למדתי בישיבה שלו, אינו מיצג את הציבור הספרדי כיום בארץ הקודש! (ואגב גם אף פעם לא ייצג) ואני חושב שהספרדים צריכים לשמוע לדעת תורה, הלא הוא הרב שלום כהן שליט"א! ולא לבזות את הרב שלום כהן עם תירוצים שהוא כפוף לדעתו של דרעי, הרי זו בושה ופגיעה בכבוד התורה! עם זאת גם אנו מחויבים בכבודו של הרב עדס שליט"א שהוא אדם גדול ללא ספק אז השמרו בלשונכם!!!

    9. 7

      הרב עדס אומר מה שהוא רוצה אף אחד לא אמור לצדד אותו ברור שאנחנו הולכים בדרך שהתווה לנו מרן שממשיך המנהיג הקדוש חכם שלום שליט"א

    10. 6

      בבקשה עם כל הכבוד מרן רבינו חכם שלום החליט ונתן את ברכתו אנו מאמינים ומאחלים הצלחה רבה!

    11. 5

      אגודת ישראל אמריקה מאגדת "רבנים רבים כל כך", כלשונו של הרב עדס שליט"א, ולא רק בארצות הברית אלא גם כאלה מהארץ.
      כשהם התכנסו לפני חודש, והם מתכנסים כל שנה, לא שמענו אף מילה נגד.
      כבוד הגר"י עדס חושב שזה מסוכן רק אצל ספרדים, אבל אצל אשכנזים זה בסדר

      וזה חוץ מהעובדה שכל העוסקים בדבר הם רבנים שכל מה שחשוב להם זה התורה. התורה לא תיפגע.
      אז מה, איזה מזכיר יקבל קצת כוח לקדם אינטרסים? אז יקבל. עדיין הרבנים יקבלו יותר אפשרות להתמודד עם דברים שהרב עדס, במחילה מכבודו, אפילו לא מכיר, כי אין לו מושג מה ההתמודדות של רבני חו"ל – שהרב יצחק יוסף הבין אותה יפה מאד ודיבר עליה בכינוס.

    12. 4

      הרב עדס אוחז רק מאשכנזים למרות שהוא ספרדי!!!!!!!!!!!!!!!!